Polityka prywatności/cookies witryny internetowej

Szanując prywatność osób odwiedzających stronę, stosuje się niniejszą Politykę, aby zapewnić należytą ochronę danych osobowych użytkowników.

Zbieranie danych

Podczas wizyt na naszych stronach internetowych, mogą być zbierane dane o odwiedzających. Dane te gromadzone są automatycznie i zapisywane w dziennikach serwera (logach) i mogą zawierać informacje:

  • zapytania HTTP kierowane do serwera www,
  • publiczne adresy IP, z których użytkownicy przeglądają zasoby,
  • adresy URL przeglądanych zasobów,
  • czasy nadejścia zapytania i wysłania odpowiedzi (klient-serwer),
  • informacje o użytej przez użytkownika przeglądarce, zmienne sesyjne oraz inne dane zidentyfikowane przez protokół HTTP,
  • adres www strony poprzednio odwiedzanej,
  • informacje o błędach, jakie nastąpiły podczas transakcji HTTP.

Wykorzystanie danych gromadzonych automatycznie

Administrator strony zapewnia, że dane gromadzone automatycznie w dziennikach serwera:

  • nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi nasze witryny,
  • nie są ujawniane nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem oraz głównymi administratorami witryn.
  • mogą być wykorzystywane do prowadzenia statystyk wydajnościowych, wspomagających administrowanie witrynami. Statystyki te nie zawierają żadnych cech identyfikujących osoby odwiedzające witryny

Zbieranie i wykorzystanie imiennych danych osobowych

Nasza witryna internetowa nie zbiera i nie przechowuje żadnych imiennych danych osobowych, zwłaszcza danych takich jak: imię, nazwisko, adres e-mail, hasło itp. Strona nie posiada możliwości rejestracji i logowania użytkowników, ani też danych zbieranych za pośrednictwem formularzy.  Strona nie posiada możliwości zapisywania się na wydarzenia, newslettery itp.

 

Klauzula informacyjna – RODO

 

Zgodnie z art. 13, Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych lub „RODO”) informuję, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jestGminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Biskupicach z siedzibą w Trąbkach, Trąbki 340, 32-020 Wieliczka reprezentowany przez Kierownika.
  2. Przestrzeganie zasad ochrony danych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Biskupicach z siedzibą w Trąbkach, nadzoruje wyznaczony Inspektor Ochrony Danych z którym można skontaktować się poprzez adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  3. Dane są przetwarzane w celu realizacji usług świadczonych przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Biskupicach z siedzibą w Trąbkach poprzez zadania własne oraz zlecone.

− art. 6 ust. 1 lit. b RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.

− art. 6 ust. 1 lit. c RODO - wypełnienie obowiązku wynikającego z przepisów, ciążącego na administratorze.

− w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.

  1. Odbiorcą Pani / Pana danych osobowych będą upoważnieni pracownicy administratora danych osobowych z zastrzeżeniem innych podmiotów, którym obowiązek udostępnienia danych osobowych wynika z przepisów prawa.
  2. Pani / Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego (tj. państwa nienależącego do Europejskiego Obszaru Gospodarczego) i / lub organizacji międzynarodowej
  3. Pani / Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 3, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa
  4. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Pani / Panu następujące prawa:

    a) prawo dostępu do treści danych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych (zgodnie z art. 15 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych);
    b) prawo do sprostowania danych - w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne (zgodnie z art. 16 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych);
    c) prawo do żądania usunięcia danych osobowych, w przypadku gdy:− dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zbierane lub w inny sposób przetwarzane,

    − osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,

    − osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,

    − dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,

    − dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;

    d) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych - w przypadku, gdy:*

    − osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,

    − przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,

    − Administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,

    − osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;

    e) prawo do przenoszenia danych – w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:

    − przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,

    − przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany;

    f) prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:

    − zaistnieją przyczyny związane z Pani/Pana szczególną sytuacją, w przypadku przetwarzania danych na podstawie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez Administratora,

    − przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą jest dzieckiem.

    g) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych Panią / Pana dotyczących narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.

  5. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie
  6. W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Panią/Pana danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.
  7. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa
  8. Przetwarzanie Pani / Pana danych osobowych nie będzie wiązało się z podejmowaniem decyzji, opartych wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.